arrow-left arrow-left-blue arrow-right arrow-right-blue check PDF up curve arrow onderhoud 360 no-image liggen lopen rijden staan verzorgen zitten

Passing aanvragen

Virtueel huisbezoek

Altijd een adviseur in de buurt

Inleiding

Atlas Kidtech biedt naast fysieke afspraken ook de optie voor een ‘Virtueel huisbezoek’ in de vorm van een videogesprek als de situatie dit toe laat. 

Op basis van het voldoen aan de Algemene Vordering Gegevensberscherming (AVG), functionaliteit en beschikbaarheid op diverse apparaten, is de keuze gevallen op het gebruik van Microsoft Teams.

Je kunt Microsoft Teams downloaden op diverse apparaten via de Google Play Store of de Apple App store.

Hoe gaat het in zijn werk

1. Er wordt een afspraak gepland

Onze planning maakt met jou een tijdsgebonden afspraak voor een videogesprek met één van onze adviseurs. Van tevoren weet je zo wanneer, en wie met jou contact zal opnemen om het gesprek met je te voeren. Eventueel kunnen wij vragen of jouw therapeut de mogelijkheid heeft om deel te nemen aan dit virtuele huisbezoek. Er wordt een link voor het Microsoft Teams gesprek verstuurd naar jouw e-mail adres. Bij gebruik van je smartphone kun je via deze link na het downloaden van Microsoft Teams eenvoudig deelnemen aan het videogesprek.
Let op: Het kan zijn dat deze e-mail in je ongewenste items terecht is gekomen.

2. Wij starten het videogesprek op het afgesproken tijdstip

Je kunt al voordat de afspraak begint deelnemen aan het videogesprek. Je wordt dan in een soort wachtruimte geplaatst. Mochten we jou op het afgesproken tijdstip niet in het videogesprek treffen, dan neemt de adviseur met jou en eventueel ook de therapeut telefonisch contact op. Op die manier kunnen wij er zeker van zijn dat je de link voor het gesprek hebt ontvangen en kunnen we je waar nodig helpen met het opstarten van het videogesprek.

3. Het virtuele huisbezoek kan beginnen

De adviseur bespreekt de aanvraag en zal je helpen om de vraag of het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Dit kan door bijvoorbeeld aanwijzingen te geven over het instellen of aanpassen van de voorziening, maar ook door te vragen om maten op te meten en zo een nieuw hulpmiddel uit te schrijven.

Jouw hulp hierbij is onmisbaar en wordt zeer gewaardeerd.

Mocht het zo zijn dat de vraag of het probleem niet kan worden opgelost tijdens de virtuele huisbezoek, dan kan in overleg met de adviseur besloten worden om alsnog een fysiek bezoek aan huis of op de instelling af te leggen.

Bekijk hier het verhaal van onze adviseur Niek Bos.

Wat verwachten wij van jou

Om het virtuele huisbezoek te laten slagen is het essentieel dat voor aanvang van het gesprek enkele voorbereidingen zijn getroffen.

  • Controleer van tevoren of je kunt videobellen via Microsoft Teams (Hulp nodig? Kijk op: https://support.microsoft.com/NL-NL/teams)
  • Zorg dat je minimaal een inbussleutelset en rolmaat hebt klaarliggen
  • Meestal is het nodig dat het kind bij het gesprek aanwezig is
  • Als het om een al aanwezig hulpmiddel gaat, zet deze dan vast klaar voor het gesprek
  • Indien mogelijk, zorg er dan voor dat er iemand thuis is die je kan assisteren

Nog enkele tips:

  • Zorg voor voldoende licht
  • Als je Microsoft Teams op je smartphone gebruikt, kun je gemakkelijker iets in beeld brengen

De specialist in hulpmiddelen voor kids

Zitten en lopen, eten of spelen, dit zijn dagelijkse activiteiten die voor veel kinderen vanzelfsprekend zijn. Voor kinderen met een beperking kan dit echter een grote uitdaging zijn. Wij vinden het belangrijk dat deze kinderen toch plezier hebben en worden uitgedaagd zich op hun eigen niveau te ontwikkelen. Daarom zorgen we ervoor dat kinderen weer mee kunnen doen, ook met een bewegingsbeperking.

Atlas Kidtech is een onafhankelijke leverancier, gespecialiseerd in kinderhulpmiddelen. Vanuit onze expertise hebben wij een eigen productlijn ontwikkeld en op de markt gebracht. We werken direct samen met fabrikanten en toeleveranciers in binnen- en buitenland. Hierdoor kunnen we perfect inspelen op de specifieke behoeften van ieder kind en voor elke situatie het juiste hulpmiddel bieden.